25 Eylül 2012

PULLU DENİZ KIZLARI


Yaz ne çabuk geçti, bu gün İstanbul da tam bir sonbahar havası var kasvetli, soğuk.....Hiç sevmedim.... Ben yazı seviyorum... hatta benim memleketim YAZ.
İçimi ısıtmak için şöyle bir yaz hatırası etkinliği hazırladım.
Umarım siz de beğenirsiniz...İçiniz ısınsın  . . .:))
Deniz kızlarımızın kalıbı. . .
. . .ve renkli pullar. Bizim pullarımız karışıktı bu nedenle önce çocuklarımızdan onları renklerine göre ayırmalarını istedik.
 Kalıbı kullanarak renkli kartonlardan Deniz kızlarımızın elbiselerini kestik. Kartonun rengi kullanacağınız pulun rengine uygun olmalı.
 Tutkal sürerek elbiseyi pullarla kapladık.
 Kalıbı kullanarak ten rengi kartondan yüz ve elleri kestik ve tabi ki de saçlarını.
Bu kalıbı kullanarak parçaları birleştirelim
 Ve kızlarımız hazır , şimdi sırada zemini hazırlamak var.
 Farklı mavi tonlarından ve beyaz elişi kağıtlarından dalgalar yırtalım. İsterseniz makasla da kesebilirsiniz ama yırtılınca kenarlarda köpük gibi beyaz uçlar kalıyor ve dalga daha gerçekçi görünüyor. Bu yırtma tekniğini çok seviyorum. Daha önce sadece bu tekniği kullanarak çok sevimli bir kış manzarası hazırlamıştık.
 Dalgaları zemin kağıdımızın alt kısmına yapıştıralım. Aralarına kahverengi elişi kağıdından minik adacıklar da yapabilirsiniz.
 Kızlarımızın yüz hatlarını ve taçlarını da ekleyince adacıklarına koyabilirsiniz. Bir-iki bulut, güneş, martı ve ya sıçrayan damlacık da ekleyebilirsiniz. Küçük detaylar çok önemli. Onları atlamayın. Ve hepsi bu kadar. Kolay gelsin. :))


1 yorum:

  1. çok beğendim şıkır şıkır pullarla... bende sınıfımın duvarına yağlı boya ile yapmıştım deniz kızını ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil