1 Şubat 2012

SÜT ŞİŞEMİZİ KENDİMİZ BOYAYALIM

Bu gün boş süt şişelerini  cam boyalarla boyayarak süsleyecez. Mağazalarda satılan süt şişelerinden daha güzel olacağını size garanti ediyorum. Sadece süt değil, meyve suyu ve ya yazın buzdolabında soğutmak için koyduğunuz suyu saklamak için kullanabilirsiniz.

Bunu yapmak için sökülebilen cam boyasına ihtiyacımız var. Biz Amos adlı markanın boyalarını kullandık fakat başka kırtasiye markalarında da var. Genelde büyük marketlerin kırtasiye bölümünde ve ya merkezi yerlerdeki kırtasiyelerde bulabilirsiniz. Ben Bakırköy'den "Mine kırtasiye"den aldım. Sökülebilir cam boyaları eski, fırça ile sürülen cam boyalarından iki açıdan daha kullanışlı : Birincisi camın üstüne değil de bir asetat ve ya şeffaf dosya üstünde boyama yapılıyor. Dolayısıyla çok daha rahat ve kolay  çalışılıyor. İkincisi ise tüplerin ucu ince delikli. Tüpü kalem olarak kullanıyorsunuz. Çocuklar bile çok rahat kullanıyor.
Öncelikle boyamak istediğiniz resmi seçin. Onu beyaz dosya kağıdına yazdırın ve ya çizin. Biz inek resimleri kullandık fakat meyve resimleri, çiçek resimleri ve ya başka hayvan resimleri kullanabilirsiniz. İsminizi bile yazabilirsiniz.
İşte benim internet sayfalarından bu çalışma için
seçtiğim  bazı resimler.


Ve işte boş süt şişelerimiz
Resmi şeffaf dosya içine koyun ve siyaH köntür boyası ile çizgilerin üstünden geçin. 3-4 saat kadar kurumasını bekleyin ve çocuklara verin. İstedikleri  renklerle boyasınlar.

 
Boyalar kuruyunca şeffaflaşıyor. Her tarafı şeffaf olunca kuruduğunu anlarsınız. O zaman bir ucundan tutarak dosyanın üstünden kaldırın ve şişenin üstüne yapıştırın. Bu boyaların diğer özelliği ise tekrar tekrar kaldırıp yapıştırılması.
Yerini beğenmediyseniz kaldırıp başka yerE tekrar koyabilirsiniz. Yapıştırıcı kullanmıyoruz. Kendiliğinden yapışıyor.


V e. . .  şişelerimiz hazır.
KOLAY GELSİN

12 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
  2. Beğendiğinize sevindim. Çok teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  3. çok şirin olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Tülin hm teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuşlar. böylece cam şişeleri atmamış oluruz. Önce camdı şişeler herkes sağlıklıydı. sonra plastiğe döndü sağlıklar gitti. şimdi bilim adamları aaaa cam aslında daha sağlıklıymış diye yine ortaya çıktılar. bilim ileri gider diye kim demiş bence geri gidiyor. eskiye dönün sağlıklı yaşayın diyorlar şimdi:)

    Bir şişeden nereye geldim:) Bence cam sağlıklıdır. güzel bir dönüşüm olmuş yani. boyalarsa çok orjinalmiş. boya kuruyunca kaldır her yere yapıştır kendiliğinden yapışsın. süpper yaa:)

    YanıtlaSil
  6. çok güzelmiş çok beğendim teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Beğendiğinize sevindim arkadaşlar. Güzel yorumlarınız için teşekkür ediyorum sağlıklı yaşam konusunda size kesinlikle katılıyorum. Plastikten vazgeçip cama, kutu sütten vazgeçip günlük süte, kalitesiz olan her şeyden vazgeçip kaliteli ürüne dönmek lazım.
    En kısa zamanda yeni cam boyama çalışmalıarımızla karşınızdayız inşallah. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. çok şeker olmuş elinize sağlık. boya çok ilginçmiş çıkar çıkar yapıştır :) bu boyanın tam adı nedir nereden temin edilebilir?

    YanıtlaSil
  9. Sevgili xmadame,bu boyalar cam boyası ya da sökülebilir cam boyası olarak satılıyor. Ben Amos kullandım fakat Migroslarda polisan marka cam boyaları var. Pakette 10 tüp bir arada satılıyor. Mutlaka bulabilirsiniz. İçinde uygulama talimatları da var. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bu şişeler :)

    YanıtlaSil
  11. merhaba; bende aile etkinliğinde bu güzel çalışmadan yapmak istiyorum, resimlerden buldum fakat çit resimleri ve çimen resimleri bulamadım. Acaba linkini verebilirmisiniz? Teşekkürler :)

    YanıtlaSil