10 Aralık 2011

MEYVE BASKISI

Boyalarla yapılan baskı çalışmalarını tüm öğretmen arkadaşların bildiğine ve uyguladığına eminim. Burda sadece bir örnek çaluşma  paylaşmak istedim.Meyvelerin altındaki meyve sepetini mutfak folyosundan yaptık. Kalemle çapraz
çizgiler çizerek onu süsledik. Ben baskılarda genelde su bazlı akrilik boyaları kullanıyorum. Onun yerine guaj boya ve ya parmak boyası kullanabilirsiniz. Sulu boya meyve baskısı için çok uygun değil. Meyveler zaten sulu.  Ortaya çıkan sonuç yeterince net ve canlı olmaz. Bu meyve sepetinde  küçük elma, büyük elma, armut, limon ve portakalla çalıştık. Siz farklı meyveler de tercih edebilirsiniz. İkiye bölünen meyveyi önce bir kağıt havluyla kurulayın, fırçayla istediğiniz renge boyayın be kağıdın üstüne dikkatlice kaydırmadan bastırın. Daha sonra ince fırçayla çekirdeklerini ve sapını yapın.Yaprak baskısı da ekleyebilirsiniz.
Yerli Malları ve Tutum Haftasında meyve baskısı ile yapacağınız boya çalışmaları özellikle de küçük sınıfta çok eğlenceli ve eğitici olabilir. Meyvelerin isimlerini ve renklerini zaten biliyorlardır ama bu çalışmayla onların özelliklerini de gözlemleme fırsatı bulurlar. Sert, yumuşak, sulu, kokulu, ekşi gibi kavramları tek başına keşfedebilirler. Tadını anlamak için biraz da meyve yerler. Meyve baskısı çalışmasını en sona bırakın. Böyle keyifli bir çalışmayla siz de minikleriniz de zamanın nasıl geçtiğini anlamazsınız.
Şimdiden kolay gelsin ve Tutum, Yatırım ve  Türk malları haftası kutlu olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder