26 Şubat 2013

YUMURTADAN ÇIKAN CİVCİVLER

Uzun zamandır yayın yapamıyorum. Bu aralar bir sürü sorunla uğraşmak zorunda kaldım. Çok sevdiğim bloguma vakit ayıramaz oldum. Öyle iki resim atıp iki satır yazarak post yapmak da benim tarzım değil. Kısmet bu güneymiş :)

Bu hafta okulumuzda konumuz "Yumurtadan çıkan hayvanlar" olunca yumurta günü mü yapmadık, yumurta yarışmaları, yumurta deneyleri, yumurtadan çıkan hayvanların doğaçlama draması veeee tabi ki de yumurtalarla faaliyetler.
Bu gün sizlerle Şirinler sınıfının ve Dilek öğretmenimizin yaptığı etkinliği paylaşmak istiyorum.
Öncelikle yumurtanın iki ucuna iğne ile delik açıp bir tarafında hızlıca üfleyin Diğer taraftan yumurtanın içi olduğu gibi çıkıyor. Yıkayıp kurulayın ve yumurtanız kullanmaya hazır. Öyle dolu yumurta gibi de kolay kolay kırılmıyor. Çocuklarınız rahatlıkla boyayabilirler.
Boyadıktan sonra kurumaya bırakın.  
Bu arada sizde su bardağının ağzını kullanarak kumaşın üstüne her civciv için iki adet daire çizin ve kestirin. Sadece bandana takan mavi puantiyeli civciv için bir daire ve bir üçgen gerekli. Ayak ve kanatlar için kalıp vermiyorum. her öğretmen bunları kendisi de çizebilir. Turuncu evadan  her civcivi çin 4 adet çizin ve kestirin.
Koyu mavi dairede siyah çizgilerle gösterdiğim gibi bir üçgen kesip çıkarın Sonra daireyi huni gibi katlayın. Bu şapkası olacak. Kovboy şapkası yapmak isterseniz sadece huninin uçlarını kıvırın. Kış şapkası için ise ucuna yakın bir ip bağlayın. Bandana için üçgeni kullanın.
Aynı renkte diğer daireye yapıştırıcı sürerek yumurtanın altına yapıştırın. Bu pantolonu olacak. Kumaşın bazı noktalarda katlanması hiç önemli değil.
Şapkasını yapıştırmadan önce bir tutam saman ipinden saçlarını yapabilirsiniz.
Son olarak ayak, kanat ve gözlerini, evadan keseceğiniz gagasını da yapıştırın ve sevimli civciviniz "yumurtadan çıkar" :))
KOLAY GELSİN ARKADAŞLAR !


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder