18 Nisan 2012

23 NİSAN ÇOCUKLARI

Öncelikle tüm çocuklarımızın 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun. Tüm çocukların barış ve mutluluk dolu bir dünyada büyümelerini diliyorum. Dünya güzel bir bahçe çocuklar da bahçenin çiçekleri olsun.

Çocuk bayramı vesilesiyle hazırladığım faaliyet biraz klasik de olsa kullandığım teknik farklı. Bu blogda ilk defa sizinle katlama-kesme tekniği paylaşıyorum.
Adından da belli olduğu gibi kağıdımızı önce akordeon  gibi katlıyoruz. İstediğimiz şekli çiziyoruz ve kesiyoruz. Açınca bir sürü aynı şekil elde etmiş oluyoruz.
Aşağıdaki kalıbı indirip yazdırırsanız hazır çizilmiş kağıdınızı sadece işaretli yerlerinden katlamanız gerekecek.

Bu şekilde katlanan kağıdı çocuklara kestirebilirsiniz.
Kesip açınca böyle bir çocuk zinciri elde edeceksiniz.
Son olarak bir uçtaki yarım kızı kesip diğer uca eklemelisiniz.
A4 boyutunda kağıdın üstüne yapıştırdıktan sonra kuru boyalarla boyamanız gerekiyor
Resmin üst kısmına kırmızı kartondan yaptığım türk bayraklarını astım, fakat alternatif olarak bayrak çikartmaları ve ya der gilerden bulacağınız farklı ülke bayraklarını da yapıştırabilirsiniz.
Çocukların en çok sevdiği bölüm boyama bölümü oldu. Biraz uzun sürdü çünkü her çocuk için ayrı ayrı düşünüp kıyafet tasarladılar. Henüz tamamlamadıkları için  şimdilik sadece benim boyadığım  çalışmayı paylaştım.
Bitirdiklerinde onların da resimlerini eklemeye söz veriyorum:))
Siz de yapmaya karar verdiyseniz kolay gelsin !

2 yorum:

  1. paylaşımlarınız takip ediyor ve kuzumla uygulamaya çalışıyoruz...başkalarının da haberdar olabilmesi için yeni öğrendiğim tabirle sizi "MİMLEDİM"...
    selamlar

    YanıtlaSil
  2. TheMonk beni mimlediğiniz için teşekkürler. Sizin gibi başarılı bir blok yazarı tarafından mimlenmek çok hoşuma gitti :))

    YanıtlaSil