24 Ocak 2012

KÖPÜK TABAKLARDAN RENK RENK TEPSİLER


Buyurun, buyurun efendim, sizi çay saatine bekliyoruz. Size rengarenk tepsilerimizden çay, kahve ikram edelim.
Buyurmazmısınız. . . :))
Bu güzel fikri sizinle paylaşmak istiyorum.

Maalesef bana ait değil. Bu fikir 3 yaşındaki kızıma ait.
Kasaptan aldım tavukların altından çıkan köpük tabağı, her tedbirli anaokulu öğretmeni gibi "bir faaliyette lazım olur" diyerek yıkayıp kenara ayırmıştım. Benim küçük kızım onu görünce "Anne alabilir miyim" diye sordu. "Ne yapacaksın " diye sorusuna soruyla karşılık verdiğimde ise bana "Oyniycaaaaam". diye yanıt verdi. Sorduğum şeye bak! Başka ne yapabilir ki? Tabağa alıp salona geçti. Biraz sonra yanına gittiğimde içine oyuncak çay tabak ve bardaklarını dizdiğini gördüm. Oyuncaklarına çay ikram ediyormuş efendim. . .
E ben bunu görürüm de rahat durur muyum? Hemen onu gerçek bir tepsiye benzettim.
Siz de yapmak istersiniz diye tüm aşamalarını fotoğrafladım.
Önce su bazlı boyayla istediğiniz renge boyayın
Tepsinize uygun renkte  fon kartonundan bir şerit kesin. Tabağınızın uzunluğunun iki buçuk katı kadar. Resimde de görüldüğü gibi 26 cm geniş olan tabağımıza 70 cm uzun ve 11 cm geniş şerit kestik
Bu şeridi tepsiye tutma yeri yapmak için kullanacağız. Neden bu kadar teferruata giriyorsunuz derseniz sebebi şu: iki parça karton kullanarak da tutma yeri yapabilirdik fakat daha sonra çocuklar oynarken o kulplar hemen kopar. Bu şekilde yaparsanız çok daha sağlam olur. Bu etkinliğin amacı da çocuklar için bir oyuncak yapmak.
Şeridin üstüne beyaz tutkal sürerek iki kenarını ortaya katlayarak yapıştırın.
İyice yapıştığından emin olduğunuzda köşelerini yuvarlayın ve tutmak için dikdörtgen şeklinde iki delik açın.
Tekrar tutkal sürerek tepsinin altına yapıştırın.
İçini pullarla ve kartondan keseceğiniz şekillerle süsleyin.
Veeeeee. . .  tepsimiz ikramlar için hazır.
Tepsileri yaparken kullandığım şekillerin kalıbını da vererek bu günkü kaydımı tamamlamak istiyorum. Eminim siz süsleme konusunda daha farklı fikirler de bulacaksınız. Yaratıcı zaman geçirmeniz dileği ile. . .
Kolay gelsin.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder