21 Mart 2016

BİR BAHAR MASALI

 Güzel bir bahar gününden merhaba. Bahar günü desem de inanmayın. Daha çok yalancı bahar :)
Bir kaç yıl önce küçük kızımla sabah anaokuluna giderken, tam da böyle bir Mart gününde, havanın biraz daha sıcak olduğundan "Bahar geldi" demiştim. Montunu iliklemeden dışarıya çıkmasına izin vermiştim. Ertesi gün hava bulutlu ve serin idi. Montunu ilikledik, şapka bile taktık. "Anne, hani bahar gelmişti, ne oldu? Bu gün hangi mevsimdeyiz?" diye sorunca, kızıma bu geçiş dönemlerini hemen orada uydurduğum bir masalla anlatmaya çalıştım.

"MEVSİMLERİN SAVAŞI"
Bahar toplamış kuşlarını ve çiçeklerini. Giymiş renkli elbisesini. Tutmuş Güneşi de elinden yeryüzüne inmeye hazırlanmış. Artık onun hüküm sürme zamanı geldiğini düşünmüş. Ama yeryüzüne gelince bakmış ki Kış hala orada. Suratı asık, gözlerinde bulutlar, saçlarında soğuk rüzgarlar. Hiç bir yere gitmeye niyeti yok.
"Sen niye geldin. Benim daha işim bitmedi. Daha bir sürü çocuğun burnunu kızartmam lazım. "
Ama Bahar burada kalmaya kararlı olduğunu göstermek için uçurmuş kuşlarını. Serpiştirmiş sağa sola biraz çiçek. Parlatmış güneşi. Yer yüzünde tam bir bahar günü olmuş. Kış yorgun olduğundan karşılık verememiş. Aylardır çok çalışıp her tarafa soğuk saçıp kar yağdırdığı için gücü kalmamış Baharla savaşmaya. Çekilmiş bir kenara. Biraz dinlenip gücünü toplamış. Ertesi gün elinde kalan tüm bulutlarla Güneşi saklayıp kuşları korkutup kaçırmış.  Bahar onun gittiğini düşünüp hazırlıksız yakalandığı için karşılık verememiş. O gün Yeryüzünde tekrar kış olmuş.  Ertesi gün Bahar daha da çok kuş  göndermiş, hem toprakta hem de ağaçlarda çiçek açtırmış. Her taraf tam Bahar havasına bürünmüş. Bu sefer kış iki gün dinlenmek zorunda kalmış. Ama yine Güneşi saklamaya başarmış.  Bu savaş böyle  devam etmiş. Bir Bahar geliyormuş yeryüzüne bir Kış. Ama sonunda Kış pes etmiş. Neyi var neyi yok toplayıp terk etmiş Yeryüzünü. Böylece Baharın hüküm sürme zamanı gelmiş. Taaaaaa ki Yaz mevsimi Yeryüzüne inmeye karar verene kadar. Her mevsim değişikliğinde böyle savaşlar yaşanır. Eski mevsim gitmek istemez, yeni mevsim gelmek ister. Sonunda yorgun olan eski mevsim vazgeçip dinlenmeye gider. Ve yerini yeni mevsime bırakır."
Kızım çok beğenmişti bu masalı. Şimdi dışarı çıktığımızda bana "Anne bu gün bahar kazanmış" , "Anne bu gün Kış daha güçlü" diyerek hava durumuna kendince yorum yapıyor. Bu aramızda küçük bir oyuna dönüştü. Ve bunu her mevsim oynamaktan çok keyif alıyoruz. Size de tavsiye ederim. 
Faaliyete gelince. Dilek öğretmenim ve çocukları Bahara yardım etmek adına sınıflarını çiçeklerle süslemeye karar vermişler. Sabahtan beri bir sürü çiçek yaptılar. Ben de resimlerle size yapım aşamalarını anlatmak istedim. Bu çiçekler duvarda bir Bahar panosu oluşturacak. Ama ben bitirmelerini bekleyemedim. Hemen sizinle paylaşmak istedim. Panonun bitmiş halini de artık yarın eklerim.
Hoşça kalın!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder